Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pukające hamulce - Octavia RS TSI.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pukające hamulce - Octavia RS TSI.

    marlej108, podziel się zielskiem, to może też przerzucę się na Jowisza :lol: :lol: :wink: joke :P
    a5 też mi się podoba tył - nie widzę tu skody, a7 z tyłu uważam za średnio udane - to chyba nawiązanie do jakieś tatry t613 czy coś w tym kierunku w nowym wydaniu
    ale reszta bardzo ładna.

  • #2
    Pukające hamulce - Octavia RS TSI.

    Witam.
    Zakładam nowy temat, gdyż nie znalazłem odpowiedzi w innych wątkach, choć było to poruszane, ale nie napisano jasnej odpowiedzi co z tym zrobić. Samochód - Octavia RS rok modelowy 2015. Przebieg około 8500km.
    Opis sytuacji: ruszanie do tyłu i delikatne wciśnięcie pedału hamulca i stuk! Taka sama sytuacja podczas ruszania do przodu - delikatne naciśnięcie pedału hamulca i stuk. Potem najczęściej już nic się nie dzieje.
    Byłem dwukrotnie w serwisie ASO. Podczas drugiej wizyty demontaż klocków, zacisków i czyszczenie itd i problem pozostał.
    I pytanie. Czy coś można z tym zrobić? Jest jakiś sposób, żeby to wyeliminować? Pytam, bo jestem całkowitym laikiem, inna branża zupełnie a pukanie jest po prostu irytujące!
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.


    PS.
    Dowiedziałem się, że owe klocki nie mają blaszek mocujących klocek, a to srebrne co widać na klocku, to jakieś specjalne "sprężynki", które nie mają za zadanie trzymać klocek, ale odpowiadają za coś innego.
    PS2.
    Pisałem do Skoda Polska - dostałem taką odpowiedź, że aż wstyd ją wklejać na forum, chyba, że napiszecie, to wkleję...
    PS3.
    Ponoć problem został opisany w VW i mimo, że chodzi dokładnie o to samo co w Skodzie, to Skoda nie wydała noty serwisowej, tak jak to zrobił VW (części przecież te same).
    Pozdrawiam.
    ErNOL/Ernest
    Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

    Komentarz


    • #3
      Wklej odpowiedz SAP :lol: Zaspokoisz przynajmniej moją ciekawość :P

      Komentarz


      • #4
        @Kris86 - proszę bardzo...

        Szanowny Panie!

        Uprzejmie informujemy, że w tym samochodzie zastosowano określone rozwiązania techniczne. To oczywiste i może banalne stwierdzenie zarazem tłumaczy, dlaczego przy zmianie kierunku jazdy i przyhamowaniu możliwe jest występowanie jednorazowego cichego stuknięcia kocków hamulcowych. Objaw ten nie jest oznakiem usterki i nie prowadzi do przyspieszonego zużycia. hamulców.


        Z wyrazami szacunku,
        Zespół ©koda INFO
        Pozdrawiam.
        ErNOL/Ernest
        Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

        Komentarz


        • #5
          Klocki nie mają blaszek, tylko jarzmo zacisku powinno je mieć, klocek wtedy nie ma luzów w jarzmie i nie ma prawa stukać - dziwna sprawa, że tylko w Twoim wypadku ma miejsce taki przypadek.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Trancer
            Klocki nie mają blaszek, tylko jarzmo zacisku powinno je mieć, klocek wtedy nie ma luzów w jarzmie i nie ma prawa stukać - dziwna sprawa, że tylko w Twoim wypadku ma miejsce taki przypadek.
            Ponoć jednak blaszki są na klockach, a nie jarzmach... Zanim napisałem tutaj, to coś poczytałem. Sam już głupieję... Jednak co forum czy osoba, to inna odpowiedź... I bądź tu mądry...
            Pozdrawiam.
            ErNOL/Ernest
            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

            Komentarz


            • #7
              ErNOL9xp7, temat był poruszany w Octavii II.

              W mojej byłej OII było charakterystyczne pukniecie klocka w sytuacji którą opisujesz. Przy wymianie tarcz i klocków na nieoryginalne części ( w moim przypadku było to ATE ) problem całkowicie zniknął.

              Komentarz


              • #8
                yunior81 - dzięki za wpis. Czyli sugerujesz, że wymiana tarcz i klocków może zlikwidować pukanie. Ok, może i tak, ale auto moje ma 4 miesiące, więc raczej to rozwiązanie odpada w moim przypadku.

                Czy jest generalnie sens szukać przyczyny, skoro 3 źródła podają, że takie zjawisko może występować (nie liczę odpowiedzi Skoda Polska, bo z tego to się nawet nie chce śmiać).
                Pozdrawiam.
                ErNOL/Ernest
                Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                Komentarz


                • #9
                  ErNOL9xp7, Nie sugeruję wymiany tarcz i klocków. Stwierdzam tylko że po wymianie na nieoryginalny zestaw problem zniknął. Nowy zestaw montowałem w ASO i zauważyłem podczas wymiany, że klocki ciaśniej siedzą od oryginałów ( nie przesuwają się podczas hamowania ) i to może być powodem, że nie powodują charakterystycznego puknięcia.
                  Problem tego stuku zgłaszałem w ASO kilkukrotnie podczas kolejnych przeglądów-odpowiedź brzmiała że TTTM i czasami się zdarza oraz że jest on spowodowany przesunięciem sie klocka.
                  Ja sprawę olałem bo przestało mi to przeszkadzać. Widać części na pierwszy montaż są dokładniej produkowane niż zamienniki.
                  Mogą wymienić w ramach gwarancji klocki na nowe ale problem i tak powróci, także ja bym się przyzwyczaił no chyba, że mocno Cię to irytuje.

                  Gdzie serwisujesz samochód ?

                  Komentarz


                  • #10
                    yunior81 - dzięki za odpowiedź. Generalnie klocków nie chcą wymienić, bo twierdzą że nie są wadliwe.
                    Masz rację co do przyzwyczajenia się... Jednak drążąc temat dalej, fajnie byłoby się chociaż konkretnie dowiedzieć o co chodzi itd. Bo do tej pory jasnej odpowiedzi nadal nie ma... I to mnie wnerwia najmocniej. Np owe blaszki mocujące. Ponoć w RS ich nie ma, a to co widać to "sprężynki" mające zapobiegać zapiekaniu się klocków itp. Dodatkowo dochodzi jeszcze kilka kwestii - cały system w RS jest ponoć mocno odmienny, rozmiar tarcz, budowa zacisków, owe "sprezynki"... Bo faktycznie może to wszystko powoduje, że tak się może zdarzyć... Tym bardziej, że jeden z mechaników powiedział mi, że jakby miał samochód u siebie w garażu, to kwestia jakiejś modyfikacji i problem zniknie, ale nie może tego robić w ASO... Bo raz zakaz, dwa utrata gwarancji...

                    Serwisuję w ASO Bednarek w Łodzi.

                    [ Dodano: Pon 17 Lis, 14 14:33 ]
                    Zamieszczone przez Trancer
                    Klocki nie mają blaszek, tylko jarzmo zacisku powinno je mieć, klocek wtedy nie ma luzów w jarzmie i nie ma prawa stukać - dziwna sprawa, że tylko w Twoim wypadku ma miejsce taki przypadek.
                    Sprawdziłem dokładnie. Jakieś blaszki mam przymocowane do klocków, zarówno na górze, jak i na dole. Domyślam się, że są to owe sprężynki, o których wspominałem...
                    Pozdrawiam.
                    ErNOL/Ernest
                    Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                      Serwisuję w ASO Bednarek w Łodzi.
                      8)

                      Ja ze swojej strony mogę polecić Bednarka ale w Dobroniu. Serwisowałem tam poprzednią OII FL i teraz OI. Można się z nimi naprawdę w wielu sprawach nie tylko gwarancyjnych dogadać. Trasa z Łodzi wyśmienita :P - także ja POLECAM.

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki za info. Poczekam do czwartku, bo mam wtedy kolejną wizytę w ASO. Tym razem jednak jadę do VW... Mam tam znajomego, który serwisował mi poprzedni samochód... A że jak to się mówi... Jedna rodzina, te same części, więc może oni coś powiedzą, tym bardziej że jak wspominałem VW wydał ponoć notę serwisową w tej sprawie...
                        Pozdrawiam.
                        ErNOL/Ernest
                        Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                        Komentarz


                        • #13
                          Daj znać czy coś poradzili......

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez yunior81
                            Daj znać czy coś poradzili......
                            Jasne, jak coś tylko się dowiem, to zaraz napiszę.
                            Pozdrawiam.
                            ErNOL/Ernest
                            Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ErNOL9xp7
                              Ponoć problem został opisany w VW i mimo, że chodzi dokładnie o to samo co w Skodzie, to Skoda nie wydała noty serwisowej, tak jak to zrobił VW (części przecież te same).
                              a co VW zrobił w tej sprawie :?:
                              jak oni to rozwiązali :?:
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz


                              • #16
                                a co VW zrobił w tej sprawie :?:
                                jak oni to rozwiązali :?:
                                Dokładnie nie wiem czy podali rozwiązanie konkretne, czy tylko oznajmili, że wiedzą o problemie. Będę wiedzieć dokładnie w czwartek, więc dam znać.

                                [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 12:49 ]
                                Dla zainteresowanych tematem kolejne odpowiedź Skoda Polska... Kpina...

                                Szanowny Panie!

                                W Octavii zamontowano hamulce, które producent przewidział dla tego samochodu. Ich rozwiązanie konstrukcyjne jest takie, że przy zmianie kierunku jazdy i zahamowaniu powstaje jednokrotny stuk, który nie jest przejawem usterki ani nie ma wpływu na bezpieczeństwo.

                                Pytanie proponuję przekazać do Biura Obsługi Klienta :

                                [email protected]

                                Z wyrazami szacunku,
                                Zespół ©koda INFO


                                [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 23:13 ]
                                Kolejna odpwiedź ze Skoda Polska. Mam wrażenie, że po drugiej stronie siedzi... Nie chcę tego napisać...

                                Szanowny Panie,

                                Rozwiązanie techniczne zastosowane w tym samochodzie może powodować efekt, który reklamuje klient, przy czym efekt ten nie wskazuje na wadę czy uszkodzenie któregokolwiek z elementów składowych hamulców. Wymiana elementów nie będzie prowadzić do zmiany ich zachowania.

                                Być może za jakiś czas pojawi się sposób zaradzenia stukowi, ale obecnie go nie ma.

                                Z wyrazami szacunku,
                                Zespół ©koda INFO
                                Pozdrawiam.
                                ErNOL/Ernest
                                Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ciekawa sprawa. Mam 1.8 TSI. Zgłaszałem ostatnio stuki w tylnym zawieszeniu. 3 raz, poprzednie dwa razy była wymiana amorków - tym razem stwierdzili, że były luzy na hamulcach, coś podokręcali i będzie ok. Oczywiście zawieszenie dalej puka, a po "dokręceniu" hamulców zaczął się u mnie taki sam objaw - przy ruszaniu zaraz po cofnięciu jest stuk. Ale tylko na zimnych hamulcach, jak się nagrzeją jest cisza.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Tinky
                                    Ciekawa sprawa. Mam 1.8 TSI. Zgłaszałem ostatnio stuki w tylnym zawieszeniu. 3 raz, poprzednie dwa razy była wymiana amorków - tym razem stwierdzili, że były luzy na hamulcach, coś podokręcali i będzie ok. Oczywiście zawieszenie dalej puka, a po "dokręceniu" hamulców zaczął się u mnie taki sam objaw - przy ruszaniu zaraz po cofnięciu jest stuk. Ale tylko na zimnych hamulcach, jak się nagrzeją jest cisza.
                                    Wszystko się zgadza... Ale w RS i zawieszenie inne i hamulce inne (rozmiar tarcz, budowa zacisków i klocków - pisałem o tym wyżej)... I tu jest chyba problem, lub nie ma go. Według Skoda Polska wszystko jest ok i jak pisałem wyżej, zastosowali takie rozwiązanie techniczne, że pojedyncze stuknięcia mogą być. Napisałem kolejną wiadomość z żądaniem fachowego wyjaśnienia tej sprawy ale na razie wciąż piszą o "specjalnym rozwiązaniu technicznym"... Napisałem także do BOK Skoda Polska na wskazanego w jednej odpowiedzi maila... A że napisałem skargę na team Skoda Info i pukające hamulce, to zobaczymy jaka teraz będzie odpowiedź...
                                    Pozdrawiam.
                                    ErNOL/Ernest
                                    Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A mnie nic nie stuka.....
                                      Zamówiona O3 RS DSG 12.11.2013
                                      Odebrana 18.06.2014


                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80838

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez VRSmaniak
                                        A mnie nic nie stuka.....
                                        Dlatego drążę sprawę i już jestem w kontakcie ze Skoda Polska czy coś się dzieję czy nie. To trudno nawet nazwać stukaniem... To pojedyncze, dyskretne puknięcie... Głównie podczas cofaniai naciśnięcia pedału hamulca. Później nic się nie dzieje już i wszystko śmiga aż milo... Dam znać jutro po wizycie w kolejnym serwisie.
                                        Pozdrawiam.
                                        ErNOL/Ernest
                                        Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jak dla mnie (choć nie dam się pokroić) to wina przy luźnych klocków (klocka pojedynczego). Stąd stuknięcia (jak dobrze zrozumiałem) pojedyncze przy zmianie kierunku jazdy przód-tył. Nie dzwonią podczas jazdy bo lekko dopycha je blaszka do tarczy i ciśnienie w układzie. Choć to troszkę dziwne bo jeśli dobrze widzę na zdjęciach (bo na żywo nie widziałem) to w parze tylko jeden - ten z czujnikiem ma blaszki. Drugi nie - ten powinien lekko podzwaniać, ale nie musi. Bo luz może mieć tyko jeden - np ten z blaszką i nie dzwoni. Ja tarcz bym nie ruszał bo IMO nie mają nic do tego. Zamiast użerać się z debilnym ASO ("brawo" za wyjaśnienia....masakra) kupiłbym zamienniki klocki i zobaczyłbym czy jest różnica. Albo jeszcze najpierw w prowadnice, w których chodzą klocki w jarzmie dał troszkę wysokotemperaturowego smaru aby je lekko usztywnić/ustabilizować i zobaczyłbym czy stukają. Tak mi się wydaje, zwłaszcza że jak piszecie stuk jest na zimnym klocku - na ciepłym materiał się rozszerza i niweluje luz. Ja bym tak spróbował, jak nie to to klocki zostaną na później - przydadzą się. A może coś to da.
                                          Oczywiście zakładam, że nigdzie na jarzmie/zwrotnicy itp nie ma żadnego luzu i tylko ta kwestia pozostaje.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Panowie tak się zastanawiam a gdyby tak udać się do PZMot i prosić o opinię, przecież to nie koniecznie musi być drogie? Jeśli opinia potwierdziłaby wadę konstrukcyjną raczej nie mieliby powtórnej szansy na takie głupawe odpowiedzi jakie dało SAP.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Wopik6
                                              głupawe odpowiedzi jakie dało SAP
                                              Dla mnie też są... Może nie głupawe, ale wymijające w każdym razie. Jednak są mocno zgodne z tym, co powiedział mi zaufany mechanik...
                                              Później dam znać, będę po "oględzinach" w ASO VW... Zobaczymy...

                                              [ Dodano: Czw 20 Lis, 14 11:05 ]
                                              Zamieszczone przez Alonzo_
                                              Zamiast użerać się z debilnym ASO ("brawo" za wyjaśnienia....masakra) kupiłbym zamienniki klocki i zobaczyłbym czy jest różnica
                                              Wiesz, też o tym myślałem... Ale auto nie ma nawet 10000km, więc nie będę dokładać do nowego auta. Mam opinię, że wszystko jest sprawne i bezpieczne... Więc póki co jeżdżę, ale jak wspominałem... Dzisiaj jadę do serwisu jeszcze i czas pokaże, czy coś można poradzić...

                                              Zamieszczone przez Alonzo_
                                              jarzmie/zwrotnicy itp nie ma żadnego luzu
                                              Właśnie kolega z ASO VW stwierdził, że na jarzmie mam trochę luzu... Ale potem byłem w ASO Skoda i w sumie nie wiem do końca do zrobili, bo twierdzili, że zdemontowali, złożyli... No i posmarowali jakaś białą pastą... Ale jakoś mam większe zaufanie do kolegi z VW, tym bardziej, że serwisował mi wcześniej Bravo Sport...

                                              [ Dodano: Czw 20 Lis, 14 11:08 ]
                                              Zamieszczone przez Alonzo_
                                              Nie dzwonią podczas jazdy bo lekko dopycha je blaszka do tarczy i ciśnienie w układzie. Choć to troszkę dziwne bo jeśli dobrze widzę na zdjęciach (bo na żywo nie widziałem) to w parze tylko jeden - ten z czujnikiem ma blaszki
                                              Ponoć te klocki nie mają blaszek właśnie, a to co widać na zewnątrz, to jakieś specjalne "sprężynki", które mają zapobiegać zapiekaniu się klocków...
                                              Pozdrawiam.
                                              ErNOL/Ernest
                                              Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Analizując to dalej nadal obstawiam luźny "na szerokość/długość - kwestia interpretacji" klocek. Luz w jarzmie lekki zawsze będzie ale po dociśnięciu klocka przy hamowaniu nie ma IMO opcji aby on był taki aby stukało w nowym aucie. Podobnie zwrotnica - słyszałbyś jak tłucze się po dziurach w takim przypadku IMO.
                                                Ja bym w ASO zasugerował aby wsadzili na próbę jakieś inne klocki nawet używane i się przejechał aby to zobaczyć/wyeliminować.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam ponownie.
                                                  Właśnie wyjechałem z serwisu VW... Hamulce zdemontowane, wyczyszczone, nasmarowane jakąś specjalną pastą. Zero luzu, zero uszkodzeń mechanicznych, wszystko pasuje jak ta lala. Zawieszenie sprawdzone - bez zastrzeżeń - według pracowników sewisu. Pierwsza jazda, pierwsze wciśnięcie pedału hamulca i... Puk...
                                                  I okazało się, że jednak części nie są takie same w Skodzie i VW. Zaciski wyglądają identycznie, jednak niuansami się różnią. Inna firma.
                                                  I teraz co dalej... Walczyć czy odpuścić... Jedno jest pewne, żadnej usterki nie ma w układzie hamulcowym.

                                                  [ Dodano: Czw 20 Lis, 14 21:16 ]
                                                  Witam ponownie zainteresowanych tematem. Problem został znaleziony, nie przez fachowców a przez lekarza i ratownika medycznego...
                                                  Nadmienię, że auto nowe, nowe części, klocki itp.
                                                  Otóż - to, że klocek musi mieć jakiś tam luz, to chyba normalne. Jednak u mnie widać gołym okiem, że ów luz wynosi około 3mm w pionie... Widać to w momencie kiedy się wciśnie hamulce, ale auto jeszcze nie jedzie, ale widać, że już zaczyna. I wtedy ewidentnie klocek przesuwa się... W zależności od kierunku... Albo w górę (jazda w tył), albo w dół (jazda do przodu).
                                                  I teraz co dalej... Czy taki luz to już patologia czy jeszcze granica normy...?

                                                  [ Dodano: Czw 20 Lis, 14 21:19 ]
                                                  Zamieszczone przez Alonzo_
                                                  Luz w jarzmie lekki zawsze będzie ale po dociśnięciu klocka przy hamowaniu nie ma IMO opcji aby on był taki aby stukało w nowym aucie
                                                  Chyba wygrałeś, bo właśnie tak jest... Jest luz. Tylko tak jak pisałem wcześniej... Ile on może wynosić... U mnie ewidentnie widać to gołym okiem...
                                                  Pozdrawiam.
                                                  ErNOL/Ernest
                                                  Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X